3 stycznia 2024

Ile kosztuje strona www w 2024 roku? i jakie czynniki wpływają na końcową cenę

Ile kosztuje strona internetowa w 2024 r. ?

i jakie czynniki wpływają na końcową cenę

Spis treści:

 

Na samym początku chciałbym zaznaczyć, że mamy różne rodzaje stron internetowych min. strony firmowe , blogi, tzw: wizytówki czy też strony typu Landing-page. Same strony www różnią się swoją funkcjonalnością w zależności od branży w której działamy i tak np: jeżeli jesteśmy providerem  internetu możemy mieć na swojej strone konfigurator usługi, plany cenowe czy też specjalną wyszukiwarkę gdzie sprawdzimy “dostępność usługi”.

Z kolei na stronie www dla dewelopera będzie jeszcze większa ilość różnej funkcjonalności – na takich stronach musimy robić listę mieszkań, prawdopodobnie z rozbudowaną wyszukiwarką a także w jasny sposób zaprezentować swoją ofertę poprzez interaktywne formularze , rzuty mieszkań galerie itp.

Strona internetowa dla prostego blogera, który dzieli się swoją niszowa pasją to tak naprawdę prosta strona która zawiera listę artykułów + stronę kontaktową z prostym formularzem .

Strony www różnią się między sobą nie tylko rozmiarem ale także funkcjonalnością a to oczywiście implikuje finalne koszty. Należy pamiętać również o tym, że ceny różnią się w zależności od wykonawcy także wycena przesłana przez agencję kreatywną będzie drastycznie różnić się od wyceny przesłanej przez freelancera.

Przybliżony cennik

  • Prosta strona wizytówka – która składa się z 2-3 zakładek tekstowych z obrazkami + prosty formularz kontaktowy – od 999 zł – 2500 zł

  • One Page – strona scrollowana jedna długa strona scrollowana. Posiada ona na samej górze menu po którego kliknięciu jesteśmy przekierowani do odpowiedniej sekcji na tej stronie: od od 999 zł – 2500 zł

  • Landing page – jedna strona scrollowana zazwyczaj służąca do sprzedaży jakiegoś produktu czy też przedstawienia oferty. Takie strony troszkę różnią się od strony scrollowanej – kładą one nacisk na konwersję i muszą być stworzone zgodnie z dobrymi zasadami jak np: skupienie uwagi użytkownika na ofercie, odpowiednie umiejscowienie tzw: CTA czy też świetne teksty sprzedażowe często pisane przez copywritera od 999 zł bez copywritingu do 3500zł za stronę zrobioną zgodnie z marketingowym przeznaczeniem oraz przygotowaniem tekstów przez doświadczonego copywritera

  • Większa strona firmowa z zakładkami – Strona dla większej firmy to większa ilość podstron. Zazwyczaj mamy dosyc dużo informacji na takiej stronie jak np: dedykowana strona kontaktu, storny ofertowe których może być kilkanaście i każda kończy się formularzem kontaktowym. Dedykowana strona przedstawiające naszą firmę oraz team. Zazwyczaj takie strony mają ponad 10 zakładek: od 2500 do 7000 zł

  • Sklep internetowy – Tutaj niezwykle istotny jest wybór platformy. Najtańsze sklepy oparte o WooCommerce można zrobić już od 4000 zł podczas gdy strony oparte o np: Magento rozpoczynają się powyżej 10000.

Od czego zależy finalna cena ?

Bardzo ważnym aspektem jest proces powstawania takiej strony oraz tzw: stack technologiczny i tutaj chciałbym pokazać dwa różne podejścia projektowe:

1. Strony oparte o gotowe szablony

Najszybszym i najtańszym sposobem na wykonanie strony internetowej jest tzw: edycja szablonu oraz uzupełnienie go o gotowe treści. Jest to dosyć popularny sposób tworzenia stron i wygląda on w następujący sposób :

  • Wybiera się gotowy szablon strony internetowej np: na themeforest

  • Szablon jest wykupywany, instalowany na serwerze oraz uzupełniany o treści dostarczone do klienta.

  • Nie ma potrzeby wykupywania szablonu, aby ograniczyć koszty można wybierać spośród wielu darmowych motywów.

Rola klienta ogranicza się do wybrania preferowanego układu i kolorystyki oraz dostarczenie zdjęć i tekstów.

Plusy takiego rozwiązania:

  • Szybkość realizacji

  • Niska Cena

Minusy takiego rozwiązania

  • Bazujemy na projekcie, który został napisany przez kogoś innego i nie mamy pewności co do jakości produktu

  • Takie szablony zazwyczaj mają w nazwie “Multipurpose” oznacza to, że są to motywy utworzone go ogólnego zastosowania w wielu przypadkach i są one tworzone w taki sposób aby miały jak najwięcej dodatków dzięki którym jak największa ilość osób kupi taki szablon – często są mocno przeładowane dodatkami oraz ilością kodu

  • Mogą występować problemy z szybkością wczytywania

Dla kogo taka strona będzie optymalnym wyborem ? 

Nie każdy biznes potrzebuje na start drogiej strony internetowej, jeżeli jesteś przedstawicielem małej firmy czy też mikroprzedsiębiorstwa lub też twoja strona internetowa będzie jedynie dodatkiem ale nie głównym generatorem przychodu w firmie – rozpocznij od takiej strony. Takie projekty można dowolnie rozbudowywać w czasie a w odpowiednim momencie gdy biznes się rozkręci nic nie stoi na przeszkodzie aby przepisać stronę na bardziej nowoczesny stack technologiczny.

Strony autorskie

Proces powstawania takiej strony jest bardziej rozbudowany. Rozpoczyna się od zebrania wymagań klienta. Następnie przystępujemy do tworzenia projektu graficznego od białej kartki. Gdy już projekt graficzny będzie gotowy projekt trafia do autorskiego zakodowania – jest to proces w pełni autorski i często sam proces powstawania projektu graficznego to przedział w okolicach od 10 do ponad 50 godzin pracy grafika. Mówie tutaj tylko i wyłącznie o projekcie graficznym – do tego trzeba doliczyć koszty developmentu czyli zakodowania projektu graficznego do realnej strony www

Plusy takiego rozwiązania:

  • Otrzymujesz w pełni autorski projekt najwyższej jakości

  • Często sam proces projektowania graficznego jest rozbity na kilka mniejszych kroków czyli: struktura strony, makiety lo-fi , makiety hi-fi. Na każdym z tych etapów blisko współpracujesz z teamem i masz pełen wgląd w cały proces decyzyjny

  • Jakość kodu

  • Szybkość wczytywania

  • Przystosowanie pod SEO na etapie kodowania

  • Bezpieczeństwo

  • Brak przeładownia motywu – jest w nim tylko to co niezbędne

  • Na pierwszy rzut oka widać, że jest to strona autorska a nie szablonowa

Minusy takiego rozwiązania

  • Duże koszty

  • Długi czas oczekiwania 

Dla kogo taka strona będzie optymalnym wyborem ? 

Jeżeli twój biznes rozwinał się do tego stopnia, że myślisz o jego skalowaniu oraz masz trakcję finansową to warto przeznaczyć budżet firmowy na porządny projekt informatyczny. Już na samym etapie projektowania będziesz wiedział jaka będzie architektura Twojej strony i z czego to wynika. Poznasz proces powstawania projektu graficznego i sam przekonasz się ile pracy jest przy powstawaniu takiego projektu (projekt graficzny tworzy się w bliskiej współpracy z klientem). Następnie projekt trafi do developmentu, przejdzie faze testów i trafi docelowo pod Twoją firmową domene.

Pozostałe aspekty, które wpływają na cenę wykonania strony www:

Rodzaj kontrahenta

  • Jest całkowicie naturalne, że wycena od agencji kreatywnej będzie wyższa od wyceny przesłanej przez freelancera. Wybierając stronę u freelancera masz pewność, że płacisz za realnie wykonaną pracę podczas przy wyborze agencji koszt programisty to jedna ze składowych. Do ceny doliczana jest marża, dodatkowe koszty za aparat administracyjny czy też przestrzeń biurową. Trudno powiedzieć czy lepsza jest agencja czy też zamówienie strony u freelancera.

  • Nie ma sensu zlecać prac początkującym freelancerom o niewiadomej reputacji lub takim , których projekty cechują się niską jakością. Nie mniej jest dosyć duża ilośc doświadczonych freelancerów którzy są w stanie zaoferować agencyjną jakość przy niższej cenie oraz zapewnić bezpośredni, lepszy kontakt i bliską współpracę w kameralnej atmosferze.

  • Agencja będzie dobrym wyborem dla firm, które posiadają ogromne budżety i potrzebują kompleksowej oferty w której strona internetowa jest tylko jedną ze składowych

Dodatkowe funkcjonalności

  • Zdecydowana  większośc funkcjonalności jak np: formularze kontaktowe, galerie zdjęć, wyskakujące pop-upy itp. są stosunkowo łatwe do wdrożenia i nie generują dodatkowych kosztów.

  • Znacząca różnica pojawia się w momencie gdy klient wymaga specyficznej dodatkowej funkcjonalności

Ile kosztuje utrzymanie strony internetowej ?

Oprócz samego kosztu wykonania strony internetowej należy liczyć się z dodatkowymi kosztami.

  1. Domena – Aby strona zaistniała pod wybranym przez Ciebie adresie trzeba wykupić domenę oraz przedłużać ją co roku. Zazwyczaj w pierwszym roku jest to 9.99zł i przy przedłużeniu okolice 100-200 zł

  2. Hosting – to usługa, która umożliwia przechowywanie stron internetowych i udostępnianie ich online. Jest to jak wynajem miejsca na serwerze, gdzie można umieścić pliki i dane związane z witryną. Dzięki hostingowi strona staje się dostępna dla użytkowników internetu, którzy mogą ją odwiedzać i korzystać z jej zawartości. W pierwszym roku cena jest niższa i wynosi okolo 60-70 zł. Po roku przy przedłużeniu koszty mogą wynosić 250 – 350zł

  3. Certyfikat SSL – czyli tzw: zielona kłódka przy adresie. Odpowiada za szyfrowanie połączenia i sprawia, że twoja strona jest bardziej bezpieczna. Strony bez certyfikatu są oznaczane jako niebezpieczne. Certyfikat można zakupić za 200-300 zł ale są również opcje darmowe.

darmowa wycena

Skontaktuj się ze mną i uzyskaj wycenę w 24 godziny